lauantai 19. maaliskuuta 2016

Flunssa

Kasperi on flunssassa. Se alkoi varmaan jo maanantaina kun oli hieman väsyneempi ja silmät vuotivat hieman. Tiistaina alkoi aivastelu ja söi huonommin. Niimpä tämä viikko on mennyt pelkässä levossa.

Kassu on lähinnä nukkunu. Mieski on ollu kovassa kuumetaudissa joten kumpaakin oon tässä viikon hoidellu. Kassun kohdalla se tarkottaa ruoan syöttämistä (jauhelihaa lusikalla) jos ei ite oo syöny kuppiin laitettua. Lisäks oon juottanu ruiskulla (10ml) vettä ku ei juonu pullosta tai kupista. On juonut ruiskusta tosi hyvin, aina sen 10ml kerralla. Syönykki on kohtuullisen hyvin!

Aivastelukohtaukset on ihan hirveitä. Se alkaa pienestä niiskauksesta ja päätyy älyttömään pärskimiseen niin että koko näätä heiluu kerta toisensa jälkeen raivokkaasti ees taas. Oon vaa sit yrittäny kattoa ettei löis päätää esim. Kantokopan seiniin jossa tykänny viime aikoina nukkua. Niin hirveä kolina sieltä nimittäin kuuluu kun pärskii et oon sit työntäny käden pään ja seinän väliin jos vaa suinkin oon paikalle ehtiny.

Pikku hiljaa on kuitenkin vointi parantunu. Eilen joi jo vähäsen omatoimisesti ja öisin on toki hiema juonukki koko ajan (ku oon öisin heränny nii oon käyny antaa ruiskullisen vettä ja varmaan joka aamu yö pölähtäny hereille aivastelukohtauksen takia nii oon sit juottanu ja syöttänykki tai antanu lisää ruokaa tarjolle jos vaa on yhtään vaikuttanu siltä). Syöntiki on pikku hiljaa siirtyny oma toimiseks. Eilen myös otti muutaman painiottelun illasta lelujen kanssa. Tänä aamuna sitten villiintyi uudestaan ja touhusi taas kaikkea jännää mm. Kiipeili mun vaatekaapissa. Kiipes vielä toiseen kerrokseenki, vaikka en oo aikasemmin sitä siitä saanu kiinni. Eli alkaa tauti taittumaan!

No nyt kun on viikon valvonu yöt toisia hoitamassa ja pyörittäny normi arkea siinä samalla ei oo ihme että itsestä tuntuu että tulee kipeäks. Kurkussa inhottavaa tunnetta ja nenä jo vähän tukossa. Toivottavasti viikonlopun lepäily auttaa ja pääsen vain nuhalla. Jospa sit ens viikolla pääsis kaikkien tervehdyttyä taas iltalenkille ja touhuamaan muutenkin yhdessä!

Pysykäähän terveinä!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti